Rabu, 24 Jun 2015

Batik Songket Sarawak Part II

Salam Ramadhan untuk semua yang sudi melawat blog saya ni. Semoga amalan ibadah anda tahun ini lebih baik daripada Ramadhan yang lepas.

Saya tergerak hati dan rasa perlu untuk saya buat catatan berkenaan batik songket Sarawak pada tengahari ni walaupun dalam keadaan perut yang sedang berdendang mengiringi bunyi taipan pada keyboard PC...hehehe..

Pertama sekali saya nak mohon maaf pada semua yang telah emel saya untuk bertanya pasal batik songket sebab stok dah sold out dan saya tak ada buat restock dalam bulan Ramadhan ni kerana beranggapan tentu masing-masing dah siap hantar baju ke tailor. Tapi rupanya masih ramai yang tengah mencari kain. Maaf sekali lagi.

Tapi itu tak bermakna saya hentikan penjualan cuma kaedahnya berlainan la sebab saya tawarkan harga lebih murah daripada penjual online yang lain jadi saya terpaksa ambil order minimum 5pcs untuk meng'cover' kos pos. Maklum la kain ni kena naik flight dulu untuk sampai ke semenanjung ni kan, jadi kos penghantarannya tinggi dan kalau setakat nak pos sehelai memang langsung tak padan la.

Jadi kalau ada sesiapa yang masih berminat untuk mendapatkan kain batik songket Sarawak perlu order min 5pcs dan saya akan tawarkan harga yang lebih rendah. Alamak, 5 helai?!! Macam banyak je kan...Ok, choppp! Macam ni ye adik-adik dan kakak-kakak, 5 helai bunyinya macam banyak kan, so untuk menjadikan 5 helai tu sebagai kecil jumlahnya, boleh la syer dengan member-member or boleh juga dijadikan sebagai cenderahati untuk ahli keluarga. Kain ni juga selain untuk dijahit sebagai baju kurung, jubah atau blouse, boleh juga dijadikan kain sampin.Sedondon baju isteri dan sampin untuk suami. Macam comey je...



Antara pilihan corak yang ditawarkan

FYI, jubah maxi ready made menggunakan kain batik songket Sarawak herganya mencecah RM159 di pasaran. OMG! berganda harganya, better la beli kain dan hantar pada tailor dapat juga save rm10-20. Kalau nak jadikan sepasang baju, means baju dan kain sama corak tanpa menggunakan kain plain, perlu gunakan 2 helai batik songket. Tapi saya prefer match kan dengan kain plain sebab tak nak nampak meriah sangat coraknya.

Terpulang pada anda semua, kalau ada yang sudi boleh lah emel pada saya dan inshaAllah I will get back to u ASAP. Once again, selamat berpuasa!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan