Khamis, 18 Julai 2013

Kabinet Dapur

Ahlan wasahlan ya Ramadhan....

Walaupun hari ni dah masuk hari ke-9 umat Islam di Malaysia berpuasa, tapi rasanya belum terlambat untuk saya ucapkan selamat berpuasa kepada semua dan semoga Ramadhan tahun ni membawa keberkatan kepada kita semua.

Berbalik kepada topic di atas tu, saya nak citer pasal kitchen cabinet saya seperti yang dijanjikan sebelum ni. Akhirnya dalam bulan yang mulia ni, siap juga kabinet saya tu. Puas hati jugak lah bila tengok hasilnya. Kos pun reasonable. Kabinet dah siap maka hood baru tu pun dah siap dipasang juga cuma belum guna je lagi sebabnya belum betul-betul memasak lagi, setakat masak bubur dan goreng ayam tak payah switch on hood pun.

Macam ni la rupa dapur saya masa under progress dan setelah siap. Layan ye...

Baru nak mula

Zaim excited tengok orang angkut barang

Dalam pic ni pun ada juga Zaim menyelit - boleh berlari dah

Dah siap, saya pilih warna grey - hood Rubine (Boxline) pun dah dipasang

Bahagian tingkap dan sinki - abaikan langsir temporary tu ye.
Blind Curtain terpaksa dicabut sebab kena alter semula

Kat bawah ni pulak gambar blind curtain sebelum pasang kabinet. Saya tempah dari Maxtrack Group cawangan Kuantan untuk 2 buah tingkap di bahagian dapur sahaja. Harga boleh tahan, 5 years warranty tapi tobat lepas ni tak nak dah tempah blind, beli kain langsir untuk 1 rumah pun tak la semahal ni. Itu pun saya pilih yang simple je, xde corak, cuma ada belang-belang sikit. Masa staf dari Maxtrack datang ukur, saya lupa bagitau yang kami dah ukur kabinet maka terpaksa la alter semula sebab bila pasang kabinet, blind tu lebar sampai ke bahagian kabinet.

Light grey sebab nak sepadankan dengan kabinet.
Tingkap bahagian sinki - gambar sebelum pasang kabinet

Tingkap dapur yang lagi satu

Alhamdulillan, lega bila semua dah siap. Sekarang cuma tinggal bab mengemas je. Yang tu amik masa sebab susah nak mengemas dengan si kecik tu, tambah pulak sekarang ni dia dah 'dapat' kaki. Asyik 'mengekor' je la. Tak pe, slow-slow la mengemas tu, lagipun rumah tak lari ke mana, ye dok? hehehe...


1 ulasan:

  1. Salam sis, nak tny sis wat table top dan kc ngan sapa? Leh emelkan ke sz_ishak@yahoo.com. Thanks..

    BalasPadam